Tuotteet ja julkaisut

Kotiseutumuseolla ja nettisivuilla on myynnissä Kangasala-aiheisia kirjoja, Kangasalan Joulu -vuosikirjaa eri vuosikymmeniltä sekä Kangasala -viirejä
Kangasala-koru

1912 löytyi Tiihalasta tehdyissä arkeologisissa kaivauksissa viikinkiaikainen (800-1050 jKr.) tasavartinen solki, jonka Kangasala-Seura valitsi Kangasala korun malliksi 1950-luvulla. Alkuperäinen solki on Kansallismuseossa Solki oli kaunein koru, jonka Kangasalan mies n. v. 1000 lahjoitti rakastetulleen. Pienet ympyrät keskellä olevine pisteineen ovat taikaympyröitä. Ne tuottivat silloin ja myöskin nyt kantajalleen suurta onnea.

Korua myyvät: Kotiseutumuseo ja

Kellosepänliike Urho Korpola, Liisantie 2 36200 KANGASALA (www.korpola.fi)

Kangasala-viiri

Viirissä on Hämeen värit punainen ja valkoinen ja yläosassa Kangasalan vaakuna. Viirin koot 3m viiri lipputankoon 6-7m, 4m viiri tankoon 8-9 m ja 5m viiri tankoon 10-11m.

Kangasala-viiriä myyvät: Kotiseutumuseo ja

Kellosepänliike Urho Korpola  Liisantie 2 36200 KANGASALA (www.korpola.fi)

Kangasalan Joulu

Kangasala-Seuran vuosikirja, julkaistu vuodesta 1948 lähtien. Kangasalan Kirjastossa on kotiseutukokoelma, jossa on luetteloitu vanhat Kangasalan Jouluissa olleet artikkelit ja valokuvat. Sieltä löytyy myös kaikki Kangasalan Joulut.

Kesäpäivä Kangasalla (1997)

Entisaikojen Kangasala taiteilijoiden, valokuvaajien ja matkailijoiden silmin.

Raine Raition yli sata historiallista kuvaa käsittävä teos pyrkii kuvaamaan Kangasalaa ja sen asukkaita sellaisena, kun sen näkivät 1800- ja 1900-luvun alkupuolen taidemaalarit, runoilijat, kirjailijat, valokuvaajat ja muut paikkakunnalla vierailleet. Teoksessa on mukana myös paikallisten kyläkuvaajien kuvia täydentämässä.

Kirjaa myyvät: Kotiseutumuseo ja Tieliikennemuseo Mobilia

Totta ja tarua Kangasalan kolmesta Kaarinasta

Liuksialan Kaarina Maununtytär, Vääksyn Kaarina Hannuntytär ja Kuussalon Kaarina

Kirjaa myy: Kotiseutumuseo, Tieliikennemuseo Mobilia ja Maheka (Kangasalantie 1067, Kangasala)

Muuttunut on... (2019)

Kangasalan kaupunkikuvan muutoksia 1950-luvulta 1970-luvulle.

Kirjaa myyvät: Kotiseutumuseo, Tieliikennemuseo Mobilia ja Maheka (Kangasalantie 1067, Kangasala)

Kangasalan kuvateos (1985)

Kirja on tarkoitettu matkailijoille muistoksi, lahjakirjaksi oman pitäjän asukkaille ja kertomaan jälkipolville kotipitäjästä 1980-luvun Kangasalasta.

Kirjaa myy: Kotiseutumuseo

Kangasalan kirkonseutu vuosisadan vaihteesta 1950-luvulle (1992)

Toinen korjattu ja täydennetty painos (ensimmäinen painos v.1972). Kartta ja kuvaus kirkonkylän taloista ja asukkaista.

Kirjaa myy: Kotiseutumuseo

Kangasalan matkailuopas ja -kartta (1952)

Vihkosta myy: Kotiseutumuseo

Sivuston toteutus: